Business software, competing in a flat world, leadership and more podcasts …
Need some business oriented mp3s for a long trip to Berlin? Then check out these:
In FT.com’s digital business podcast of October 31, 2007 Nicholas Carr argues it is better to buy off-the-shelf business software than to build your own. […] Columnist Ade McCormack explains open source software. And SAP’s chief executive talks about its new focus on mid-sized businesses. Get the mp3.
Knowledge@Wharton has an discussion with Victor and William Fung, group chairman and managing director of Hong Kong-based Li & Fung, and Yoram (Jerry) Wind, a professor of marketing at Wharton:
When Thomas Friedman wrote his popular book, The World Is Flat, one of its central arguments was that geography might soon become history. The proliferation of information technology and telecommunications networks has integrated the world in ways that were unimaginable in the past — and this has transformed how companies produce and distribute products and services. One result of this transformation is the rise of networks of companies that are bound together through IT and logistics. How can firms strive for and gain competitive advantage in such an environment?
Of course, they are pushing their new book, Competing in a Flat World: Building Enterprises for a Borderless World, website and some reviews are here. Excerpts at O’Reilly’s Safari.
Then there are two german podcasts – for the bilingual listeners:
Richtig führen will gelernt sein – auch und gerade für die Führungskräfte der Wirtschaft. Die Palette an sogenannten «Führungskursen» ist breit: Ein Angebot ist das «Seitenwechselprogramm» der Schweizerischen Gemeinnützigen Gesellschaft. Ein Manager wechselt für eine Woche die Seite und arbeitet in einer sozialen Institution, zum Beispiel in einer Gassenküche. Die Idee dahinter: Durch diesen Seitenwechsel gewinnt der Manager an Einsichten, die seinen Führungsstil verändern, verbessern sollen.
Hier das mp3 (Schweizer Radio DRS).
Unter Wirtschafts-Managern herrscht bekanntermaßen ein großes Bedürfnis nach Erfolgsrezepten – die wachsende Zahl einschlägiger Zeitschriften bezeugt dies. Doch welche Strategien bieten solche Publikationen an? Es gibt Anzeichen für eine Fiktionalisierung wirtschaftlichen Handelns, die vielleicht erklären kann, warum zwischen Profit und Wertschöpfung eine immer größere Lücke klafft.
Eine Sendung von Oliver Rehlinger mit der Gesprächspartnerin Geraldine Schröder, PR-Expertin im Inforadio. Hier das mp3.